Domowa szarlotka

04:55:00

Jednym z moich ulubionych ciast jest szarlotka z przepisu babci! Każda okazja jest dobra, żeby upiec to własnie ciasto!


składniki:

60 dkg mąki
40 dkg masła roślinnego
4 żółtka
20 dkg cukru pudru

4 białka
4 łyżki cukry pudru (do białek)
2 kg antonówek
łyżka tartej bułki
szczypta cynamonu
cukier puder do posypania

Mąkę z tłuszczem posiekać na stolnicy, dodać cukier puder oraz żółtka i zarobić ciasto. Następnie schłodzić w zamrażalniku. Jabłka poddusić z odrobiną wody, wystudzić i posypać cynamonem.
Ciasto rozdzielić na dwie części. Jedną część rozwałkować i wyłożyć dno blachy. Na ciasto położyć jabłka (jeśli są bardzo mokre posypać bułką tartą), a następnie rozłożyć ubite białka z szczyptą soli i cukrem pudrem. Pozostałe ciasto zetrzeć na tarce z grubymi oczkami i rozsypać równomiernie na białkach. Piec na zloty kolor, ok godziny w temp. 175 C z termoobiegiem i opiekaniem dolnym.









Ps: Polecam zrobić więcej ciasta, które idealnie nadaje się na kruche ciasteczka!


Smacznego!






Może Ci się także spodobać

2 komentarze

  1. Kocham szarlotke więc przepis dla mnie :D

    Zapraszam Cię do siebie na konkurs.Do wygrania książka "ABC Mojego Stylu" ! :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szarlotka to dla mnie i mojego męża najlepsze ciasto :D

    OdpowiedzUsuń

Popularne wpisy

Polecany post

Toaletka - kolejne marzenie spełnione

Znowu zmiany? Tak! Uwielbiam ciągle coś robić w pokoju. Moja głowa jest ciągle pełna pomysłów! Zawsze marzyłam o toaletce, a dziś marze...