Makaron z soczewicą, pomidorkami i papryką

13:36:00


Jak zastąpić białko na diecie roślinnej? Moim zdaniem jednym z najlepszych i najsmaczniejszych warzyw, stanowiących alternatywę dla produktów odzwierzęcych, jest soczewica. To właśnie z nią przygotowałam dzisiejszy obiad:


Makaron z soczewicą z dodatkiem pomidorków koktajlowych, papryki oraz tofu

Składniki :

  • makaron
  • ok. 4 łyżki ugotowanej soczewicy ( u mnie czerwona )
  • łyżka oleju
  • 1/4 cebuli
  • 2-3 łyżki wody
  • pieprz, sól (do smaku)
  • 0,5 łyżeczki papryki słodkiej
  • szczypta chili 
  • garść ciecierzycy (u mnie z puszki)
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • 1/8 - 1/4 papryki
  • pestki dyni
  • nasiona słonecznika
  • kilka małych kawałeczków tofu
  • roszponka

Przygotowanie:

  1. Makaron ugotować.
  2. Cebulkę podsmażyć na oleju na złoty kolor. 
  3. Soczewicę zblendować z cebulką, oraz wodą do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Doprawić pieprzem, solą, słodką papryką oraz chili. 
  4. W woku lub na patelni połączyć makaron z sosem z soczewicy i dodać ulubione dodatki (u mnie ciecierzyca, pomidorki koktajlowe, papryka).
  5. Na osobnej patelni sprażyć pestki dyni i nasiona słonecznika słonecznika oraz pokrojone tofu. 
  6. Makaron podawać w towarzystwie roszponki, pestek dyni, nasion słonecznika i tofu.
SMACZNEGO! 

Ps: To wygląda strasznie skomplikowanie, ale uwierzcie mi że przygotowanie obiadu, jest proste i szybkie! A co najważniejsze pasta z soczewicą jest na prawdę pyszna. :)





Może Ci się także spodobać

0 komentarze

Popularne wpisy

Polecany post

Toaletka - kolejne marzenie spełnione

Znowu zmiany? Tak! Uwielbiam ciągle coś robić w pokoju. Moja głowa jest ciągle pełna pomysłów! Zawsze marzyłam o toaletce, a dziś marze...