Dlaczego jestem weganką ?

11:19:00


Istnieje wiele powodów dlaczego przeszłam na weganizm. Nie chcę nikogo terroryzować moim osobistym wyborem. Możecie się ze mną zgadzać lub nie, ale chciałabym wam po prostu przybliżyć moje podejście do tej sprawy, bo i ja szanuję wybory innych. Dla mnie nie jest to po prostu dieta, to styl życia. Staram się zmieniać wszystko - od jedzenia (eliminacja mięs, mięsnych sosów, jajek, mleka, żelatyny, miodu, serów, jogurtów), przez odzież (rezygnacja z futer, skórzanych butów i kurtek, czy ubrań z wełny) i kosmetyki (nietestowane na zwierzętach).
Ważnym aspektem jest też niepopieranie takich miejsc jak cyrk, zoo, czy oceanarium, gdzie zwierzęta są po prostu zniewolone.

“Nic nie przyniesie większej korzyści ludzkiemu zdrowiu oraz nie zwiększy szans na przetrwanie życia na Ziemi w tak dużym stopniu jak ewolucja w kierunku diety wegetariańskiej.” – Albert Einstein

Zwierzęta
Nie ukrywam, że ten aspekt jest dla mnie najważniejszy. Chcę żyć tak, żeby nikt nie musiał przeze mnie cierpieć. Może być to dla was śmieszne, ale te wszystkie szczęśliwe krówki wylegujące się na zielonej łące (które możemy zobaczyć na opakowaniach mlek) to po prostu chwyt reklamowy. W rzeczywistości, warunki chowu krów, kur, świń itp. są po prostu nieludzkie. Małe, brudne klatki, zamknięte na fermach, nie dają zwierzętom dopływu świeżego powietrza i słońca. Myślicie sobie, że przesadzam, na prawdę bardzo bym chciała przesadzać. Niestety rzeczywistość nie jest taka kolorowa jakby się mogło wydawać. Prawda jest taka, że cierpienie zwierząt to nie tylko w jaki sposób zostają one zabijane, ale również jak są one traktowane już podczas "produkcji" jajek, czy mleka. To samo dotyczy ryb, które całe swoje życie spędzają w brudnych wodach w niewyobrażalnej ciasnocie.
Zwierzęta dla producentów to maszyny! Jeśli któraś nie daje wystarczających zysków, po prostu jest zabijana.

Dlaczego potrafimy kochać jedne zwierzęta, a pozwalać, żeby innym działa się krzywda? Ja nie potrafię postawić kreski między zwierzątkami, które kocham, a tymi uznawanymi z większości społeczeństwa jako pożywienie. Wszystkie kocham jednakowo.
Ostatnio natrafiłam na spoty, który zostały przygotowane przez organizację Mercy For Animals:


inne filmiki zobaczyć możecie na stronie fb fundacji Viva https://www.facebook.com/fundacjaviva

Ludzie
Tyle mówi się o głodzie na świecie, ale czy jesteście świadomi, że jak mówi strona www.zostańwege.pl "Obecnie pożywienia na świecie wystarcza dla 2,5 miliarda ludzi - dietą opartą na pokarmach roślinnych można wyżywić ponad 6 miliardów"

Środowisko
Wege styl życia przyczynia się między innymi do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, gleby i wody.

Zdrowie
Wiele instytucji na świecie m.in. Amerykańskie Stowarzyszenie Dietetyków mówi o tym jak pozytywny wpływ na zdrowie ma dieta wegańska. Co więcej wiele badań potwierdza, że odpowiednio skomponowana, może być stosowana na każdym etapie życia- od niemowlęcia , przez nastolatków, dorosłych i osoby starsze oraz kobiety w ciąży!
Ponadto Światowa Organizacja Zdrowia mówi, że czerwone mięso i mięso przetworzone przyczyniają się do powstania nowotworów.
Trzeba jednak pamiętać, że rezygnując z mięsa trzeba go odpowiednio zastąpić, spożywając białko roślinne, bo tylko dobrze zbilansowana dieta będzie zdrowa. (bez względu na to, czy jesz mięso, czy nie!)

Jeśli chcecie poczytać więcej :

Może Ci się także spodobać

0 komentarze

Popularne wpisy

Polecany post

Toaletka - kolejne marzenie spełnione

Znowu zmiany? Tak! Uwielbiam ciągle coś robić w pokoju. Moja głowa jest ciągle pełna pomysłów! Zawsze marzyłam o toaletce, a dziś marze...